Педагогічне кредо та есе

Педагогічне кредо:

"Учитель не той, хто вчить, а той, у кого вчаться".
Вважаю, що праця, оптимізм та постійне самовдосконалення - запорука життєвого успіху.

Педагогічне есе

Як би голосно це не прозвучало, але професія вчителя – найвідповідальніша.
            Кожна людина, яка займається улюбленою справою, вважає свою роботу найцікавішою, найважливішою, одним словом, найкращою. І я не виключення.
            Завдяки цій професії я постійно розвиваюсь, вбираю в себе все нове і цікаве. При цьому я, викладач електротехніки, маю розвиватися в усіх галузях, знати і фізику, і математику, і  рідну мову та історію. Ця професія також дає змогу бути постійно молодою, спілкуючись з дітьми.
            Є такий афоризм: «Не даруй людині картину - подаруй їй фарби і полотно. Не даруй людині книгу – подаруй блокнот і ручку. Не даруй того, що ти вважаєш щастям – подаруй їй свободу вибирати своє щастя.»
          Це і є смисл моєї роботи. Не обрати за своїх учнів їх майбутню долю, а допомогти їм пізнати цей світ і себе в ньому, знайти своє призначення. Не втручатися постійно в процес їх самопізнання, а чекати, коли учень звернеться з питанням, за порадою або з цікавою пропозицією. Це схоже на те, як вирощують квітку. Тільки в цьому випадку ти (вчитель) – і садівник, і сонячне тепло, і живлюща волога. Ти підживлюєш, зігріваєш цей несміливий поки, маленький росточок, але пробиватись крізь землю, рости, вбирати те, що дає оточуючий світ, він має самостійно. Якщо я зможу іх розворушити, примусити думати, мріяти, шукати, діяти, я буду знати, що я на своєму місці.
    Учителя впізнаєш одразу. Я в цьому переконалась неодноразово, коли незнайомі люди визначали мою професію. Безумовно, щось є в поставі, рухах, голосі. Але це не все.
           Справжнього вчителя завжди можна пізнати не тільки за манерами, поведінкою, жагою до навчання. А й за радістю від постійного саморозвитку, самовдосконалення.
           І завдання справжнього вчителя, на мою думку, полягаю в тому, щоб передати це бажання і радість учням, запалити в них іскру. Якщо вчитель не має цього на меті, то жодні новітні методи та технології не допоможуть. Тільки знаходячись на одному енергетичному, духовному рівні з дітьми, можна досягнути успіху в цій роботі


Немає коментарів:

Дописати коментар