Педагогічне кредо:
"Учитель не той, хто вчить, а той, у кого
вчаться".
Вважаю, що праця, оптимізм та постійне
самовдосконалення - запорука життєвого успіху.
Педагогічне
есе
Як би голосно це не прозвучало, але професія
вчителя – найвідповідальніша.
Кожна людина, яка займається улюбленою справою, вважає свою роботу
найцікавішою, найважливішою, одним словом, найкращою. І я не виключення.
Завдяки цій професії я постійно розвиваюсь, вбираю в себе все нове і цікаве.
При цьому я, викладач
електротехніки, маю розвиватися в усіх галузях, знати і фізику, і математику, і рідну
мову та історію. Ця професія також дає змогу бути постійно
молодою, спілкуючись з дітьми.
Є
такий афоризм: «Не даруй людині картину - подаруй їй фарби і полотно. Не даруй
людині книгу – подаруй блокнот і ручку. Не даруй того, що ти вважаєш щастям –
подаруй їй свободу вибирати своє щастя.»
Це і є смисл моєї роботи. Не обрати за своїх учнів їх майбутню долю, а
допомогти їм пізнати цей світ і себе в ньому, знайти своє призначення. Не
втручатися постійно в процес їх самопізнання, а чекати, коли учень звернеться з
питанням, за порадою або з цікавою пропозицією. Це схоже на те, як вирощують
квітку. Тільки в цьому випадку ти (вчитель) – і садівник, і сонячне тепло, і
живлюща волога. Ти підживлюєш, зігріваєш цей несміливий поки, маленький
росточок, але пробиватись крізь землю, рости, вбирати те, що дає оточуючий
світ, він має самостійно. Якщо я зможу іх розворушити, примусити думати,
мріяти, шукати, діяти, я буду знати, що я на своєму місці.
Учителя впізнаєш одразу. Я в цьому переконалась неодноразово, коли
незнайомі люди визначали мою професію. Безумовно, щось є в поставі, рухах,
голосі. Але це не все.
Справжнього вчителя завжди можна пізнати не тільки за манерами,
поведінкою, жагою до навчання. А й за радістю від постійного саморозвитку,
самовдосконалення.
І
завдання справжнього вчителя, на мою думку, полягаю в тому, щоб передати це
бажання і радість учням, запалити в них іскру. Якщо вчитель не має цього на
меті, то жодні новітні методи та технології не допоможуть. Тільки знаходячись
на одному енергетичному, духовному рівні з дітьми, можна досягнути успіху в цій
роботі
Немає коментарів:
Дописати коментар